USA: Znane marki promują turystykę aborcyjną

W Stanach Zjednoczonych coraz więcej firm oferuje pracownicom zwrot kosztów podróży w celu dokonania aborcji. To nie tylko lokalne firmy, ale przede wszystkim światowe koncerny, z których usług korzysta wielu z nas.

Wielkie korporacje wspierają zabijanie nienarodzonych

Już w maju, gdy wyciekła z Sądu Najwyższego notatka wskazująca na to, że konstytucyjnie gwarantowany dostęp do aborcji przestanie istnieć, wiele firm zapowiedziało finansowanie wyjazdów na aborcję dla pracowników. Pod koniec czerwca, po przełomowej decyzji sądu anulującej wyrok Roe przeciwko Wade sprzed niemal 50 lat, sypały się informacje o kolejnych stanach, które wprowadziły zakaz zabijania nienarodzonych. Równolegle wiele korporacji ogłosiło, że opłacą pracownicom z tych regionów podróż do miejsca, gdzie będą mogły legalnie zabić swoje dziecko. 

Obok firm, z którymi polski użytkownik nie ma zazwyczaj nic wspólnego, pojawiły się światowe korporacje takie jak Amazon, Apple czy nawet Meta – właściciel Facebooka! Wśród korporacji, które zapłacą za aborcję, są właściciele powszechnie rozpoznawalnych marek takich jak Adidas, Nike czy Levi Strauss, Mastercard, Johnson & Johnson, Google, Starbucks czy Hewlett-Packard. Tak samo Disney, co jest o tyle absurdalne, że właśnie dzieci są jego głównymi odbiorcami.

Znane marki promują turystykę aborcyjną
Photo by Gayatri Malhotra on Unsplash

Coraz mniej firm zajmuje stanowisko w sprawie aborcji

Jakkolwiek możemy być przytłoczeni tymi informacjami, amerykańscy obrońcy życia wskazują, że zaskakująco wiele firm powstrzymało się od komentarzy. Zajmowanie stanowisk w kwestiach społecznych przestało być tak powszechne jak wcześniej. Dave Fleet, ekspert od public relations w firmie Edelman, stwierdził: „Dyrektorzy czują przed tym obawę. Są zaniepokojeni możliwymi reakcjami, ponieważ zdają sobie sprawę z tego, że nie są w stanie zadowolić wszystkich”. Z kolei serwis „Lifenews” zauważa, że koncerny takie jak Coca-Cola czy Delta wcześniej nie wahały się narażać ogromnej części konsumentów zajmując stanowiska w kontrowersyjnych sprawach politycznych. Tym bardziej wymowne jest ich milczenie, gdy temat zakazu aborcji przetoczył się przez kraj jak huragan.

Coraz bardziej sensowne wydają się takie decyzje w świetle wyników badań opinii publicznej. Najnowsze (Suffolk University/USA TODAY) pokazują, że aż 67,5% Amerykanów uważa, że firmy nie powinny „wypowiadać się w kwestii prawa do aborcji”. Poza tym obchodzenie prawa może okazać się zwyczajnie ryzykowne. W niektórych stanach – przykładem jest Teksas – trwają prace nad uszczelnieniem systemu prawnego, by uniemożliwić firmom zwrot kosztów turystyki aborcyjnej.

Lista firm wspierających aborcję

Warto wiedzieć, które marki pomagają w zabijaniu dzieci. Dzięki temu możemy podejmować świadome decyzje. Pod tym linkiem znajduje się pełna lista korporacji, które ułatwiają aborcję:

  • Accenture
  • Adidas
  • Adobe
  • AirBnb
  • Alaska Airlines
  • Amazon
  • American Express
  • Apple
  • AT&T
  • Bank of America
  • Box.com
  • Bumble
  • Buzzfeed
  • Chobani
  • Citigroup
  • Comcast
  • Condé Nast
  • Dick’s Sporting Goods
  • Disney
  • DoorDash
  • Duolingo
  • Goldman Sachs
  • Google
  • GrubHub
  • Gucci
  • Hewlett-Packard
  • H&M
  • HPE
  • Intuit
  • Johnson & Johnson
  • JP Morgan
  • Kroger’s
  • Levi Strauss
  • LiveNation
  • Lyft
  • Macy’s
  • Mastercard
  • Match Group
  • Meta
  • Microsoft
  • Netflix
  • Nike
  • OK Cupid
  • Paramount
  • Patagonia
  • PayPal
  • Reddit
  • Salesforce
  • Sony
  • Starbucks
  • Tesla
  • Uber
  • Vox Media
  • Warner Bros.
  • Yelp
  • Zillow

Tekst: Natalia Klamycka


Nie bądź obojętny!  Wspieraj działania Fundacji! Jeśli uważasz, że to co robimy, jest dobre i słuszne, pomóż to kontynuować! Nawet niewielkie wpłaty mają znaczenie. Numer konta: 47 1160 2202 0000 0004 7838 2230

Sprawdź podobne wpisy

Połowa mężczyzn, którzy uważają się za kobiety, a którzy odsiadują wyroki w więzieniach, to przestępcy seksualni. Mało tego, ich haniebne czyny

16 kwietnia, 2024

Polscy politycy chcą, aby mordowano jak najwięcej dzieci. Właśnie skierowali do dalszych prac aż cztery projekty ustaw

12 kwietnia, 2024

W ostatni poniedziałek 8 kwietnia odbyła się premiera przygotowanego przez Fundację Życie i Rodzina filmu dokumentalnego ,,Miało nie żyć”.

10 kwietnia, 2024

Bądź na bieżąco!

Chcesz wiedzieć, co się dzieje? A może umykają Ci ważne wydarzenia? Pokonaj cenzurę treści pro-life: zapisz się na newsletter! Będziemy informować Cię bezpośrednio i już nic nie przegapisz.